Jak vybrat kolo

Nejprve je potřeba si velice dobře rozmyslet kam a v jakém terénu chci na kole jezdit?

Druhy kol podle terénu se dají rozdělit na:

  • Nezpevněné cesty, terén – Horská kola
  • Upravené cyklostezky, lesní cesty, malý terén – krosová, trekkingová a horská kola
  • Asfaltové cesty, upravené cyklostezky
    1. HOBBY – krosová, trekingová a horská kola
    2. SPORT – silniční kola
  • Město – městská a trekkingová kola

Velikost rámu a kol

Velikost kol – u horských kol rozdělujeme 3 velikosti předního a zadního kola. Každá z nich má své specifické vlastnosti a je důležitá u řízení i ovládání kola:

  • 29“ – jednodušší průjezd přes nerovnosti, vyšší akcelerace i maximální rychlost. Určena především pro muže.
  • 27,5“ – menší průměr kol, proto je jízda především do kopce jednodušší, kolo je v terénu mrštnější a obratnější. Určeny spíše menším lidem, ženám a juniorům.
  • 26“ – V dnešní době slouží hlavně jako přechodové kolo z juniorských.
  • 24“ - palcové kolo malé.

Horská kola

  • Jsou ideální volba především do terénu a na nezpevněných polních cestách. Velkou rychlost na upravené cyklostezce, nebo cestě rozhodně nečekejte, určitě však dojedete do požadovaného cíle.
  • Rámové trubky jsou oproti jiným typům kol mohutnější, Díky rámovému odlehčování lze dosáhnout i nižší váhy, než u kol například krosových
  • Vidlice se zdvihem 100mm pro bezpečné projetí každého terénu
    •  80kg se vzduchová vidlice doporučuje
    • Pružinová vidlice – vhodná pro modely na styl jízdy ACTIVE – HOBBY
  • Z pravidla vybaveny širšími koly 2.1 / 2.25
  •  brzdná síla. Je třeba být obezřetnější při užití brzd

  • Podkategorií horských kol jsou celoodpružená kola. Celoodpružená jízdní kola jsou ideální volbou pro pohodlnou jízdu v terénech. Z pravidla by měla být vybavena vzduchovou vidlicí a tlumičem.

Silniční kola

  • Určena pouze a jen na cestu, nebo upravenou cyklostezku
  • Vhodné pro velmi dlouhé vyjížďky
  • Řídítka umožňuji volbu mnoha pozic dle potřeby jezdce
  • Jsou vybaveny největším počtem zubů na převodníku pro dosahování těch nejvyšších rychlostí
  • Nově s hydraulickými kotoučovými brzdami pro lepší dávkování brzdné síly
  • Velmi úzké pláště pro rychlou jízdu a co nejmenší valivý odpor

Krosová kola – Trekingová kola

  • Velký průměr kol a úzké, rychlé pláště
  • Velké ozubení převodníku pro dosahování těch nejvyšších rychlostí
  • Nízký zdvih vidlice (60mm) pro překonávání jednoduchých překážek na polních cestách
  • Největší rozsah užití – od nezpevněných cest po město
  • Hlavní rozdíl pak spočívá ve vybavení kola. Trekingové kolo je na rozdíl od krosového kompletně vybavené – blatníky, nosič, osvětlení, stojan, dynamo náboj nebo dynamo atp.
  • Ideální na každodenní užívání

Městská kola

  • Z pravidla vybaveny nízkým nástupem
  • Často se mezi městská kola počítají i kola trekkingová, nebo skládací
  • Hlavní znaky jsou výbava kola (odrazky, světla,nosič, blatníky, atp.), hladké pláště a vidlice s nízkým zdvihem,
    nebo vidlice pevná
    Spinner
    Cookies Cookies

    Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se Vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.

    Zde máte možnost přizpůsobit si nastavení souborů cookies v souladu s vlastními preferencemi.